Web sitesi yaptırmak istiyorum

 Internet sayfası yaptırmak isterim diyenler için hazırlamış olduğumuz bu makalemizde bir web tasarım ajansında aramanız ihtiyaç duyulan özellikleri sizler için bir araya topladık. Bir web tasarım firmasını pazarlama partneriniz olarak düşünün. İşletmeniz için tasarladığı internet sayfası, şirketinizin çevrimiçi pazarlama hedeflerine ulaşmasında ayrılmaz bir rol oynayacaktır. İster ilk kez bir marka olarak tasarlanmış bir internet sayfası olsun, ister mevcut olanı tekrardan tasarlayın, web tasarım firmanız web sitenizin başarısını belirleyecektir.

Yeni bir çalışanı işe almak benzer biçimde düşünün, bir web tasarım şirketi seçmek, görüşme yapmak, performans neticelerini gözden geçirmek, referanslarının bir portföyünü talep etmek ve referansları denetlemek benzer biçimde mevzular doğru firmayı bulmak için oldukça önemlidir.

Mülakat hazırlıklarınızla ilgili size destek olmak için, bir web tasarım şirketi ile anlaşmadan ilkin sormanız ihtiyaç duyulan soruları sizin için topladık.

Özenli çalışmanızı yaptıktan sonrasında, işinizdeki başarıyı emanet etmek için hangi internet sayfası tasarım firmasını seçeceğiniz netleşecektir.

Bu süreçte sormanız ihtiyaç duyulan sorular;

1. Internet sayfası yaptırmak isterim, hangi hizmetleri sunuyorsunuz?

Internet sayfası yaptırmak isterim bu iş için başlangıç noktanız. Internet sayfası tasarımının tüm yönlerine ek olarak, birçok web tasarım şirketi web geliştirme, barındırma, metin yazarlığı, e-ticaret çözümleri ve toplumsal medya, SEO yönetimi benzer biçimde dijital pazarlama hizmetleri sunmaktadır. Bu hizmetlerin hepsinin ilişkili bulunduğunu varsaymak oldukça yaygın olsa da, aslına bakarsak, oldukça değişik beceri setleri gerektiren oldukça değişik servislerdir.

Bir firmanın başka bir hizmeti sundukları için o mevzuda iyi bulunduğunu varsaymayın. Dünya üstündeki nerede ise her web tasarım şirketi şu anda dijital pazarlama hizmetleri sunmaktadır; Bu onların bu mevzuları hakikaten bildikleri anlamına gelmez, bu yüzden bu varsayımı yapmayın. Dijital işlerinizin çoğunu yada tamamını ele alan bir şirkete haiz olmak mükemmel bir şeydir, sadece sağlam bir netice elde etmek daha önemlidir.

2. Hususi tasarım internet sayfaları yada evvelde hazırlanmış şablonlar kullanıyor musunuz?

Bir çok vakit, web tasarım şirketleri müşterilerinin gereksinimlerini karşılamak için iki seçenek sunar. Bazı işletmeler kuvvetli bir marka oluşturmak istiyorlar, bu yüzden sıfırdan tasarlanmış bir web sitesinin benzersiz görünümünü ve işlevselliğini istiyorlar. Bir çok işletme ise bu biçim bir hususi tasarımdan oldukça sitenin işlevselliğine ve etkileyiciğine ehemmiyet veriyor. Web sitenizin gereksinimlerini tartışın ve kararınızı vermeden ilkin iki fiyat karşılaştırması isteyin.

3. Şirketinizin tasarladığı web sitelerinin örneklerini sunabilir misiniz?

Bu sitelerin tasarım tarzına bakmak firmanın tasarım çeşitliliğini değerlendirmenize destek olacaktır. Ek olarak, web sitelerinin iyi hazırlanmış olması, tasarımların güncel ve çağıl olması, navigasyonun kullanımı kolay olup olmadığı, sitelerin performansına dikkat edin.

4. Sitem için gelir elde etmek için hangi stratejileri kullanacaksınız?

Web sitenizi tasarlamak için seçtiğiniz şirket, web siteniz için olduğu benzer biçimde gelir elde etmeylede ilgili olmalıdır. Bundan dolayı, tipik olarak bir site tasarımına dahil ettikleri kanıtlanmış stratejileri listeleyebilmelidir. Bu netice odaklı stratejiler, işletme telefon numaranızın belirgin bir halde yerleştirilmesi, işinizi güçlendiren ana sayfada çekici bir slayt gösterisi, sitenin her sayfasında görünür şekilde öne çıkan ürünler yada satışlar benzer biçimde hedeflerinize uygun olmalıdır. Ziyaretçilerin dikkatini çekmek için belirgin bir halde konumlandırılmış bir fiil de buna örnek olabilir.

5. Tasarım kararlarınızı vermeden ilkin mevcut web sitemi inceler ve performansını çözümleme eder misiniz?

Mevcut bir web siteniz var ise, bilhassa de yüksek performans notlarına isabet eden tüm sayfaların tekrardan tasarlanması gerekmez. Web tasarım firmasının, tasarım değişikliklerini uygulamadan ilkin kuvvetli ve zayıf yanlarını değerlendirmek için mevcut sitenizin metriklerini çözümleme etmeyi planlayıp planlamadığını öğrenin.

6. Rakiplerim için internet sayfaları oluşturma politikanız nedir?

Bu iyi ya da fena bir şey olabilir. Mesela, bir şirket geçmişte sizinkine benzer internet sayfaları tasarladıysa, neyin işe yarayıp neyin işe yaramadığını daha iyi anlayabilir. Bu, değerlendirme sürecinizde sormak ve kullanmak için iyi bir sorudur.

7. Projem iyi mi yönetilecek?

Internet sayfası yaptırmak isterim fakat projem iyi mi yönetilecek? Tipik olarak, bir internet sayfası tasarım süreci dört aşamadan oluşur: strateji / araştırma, tasarım, site geliştirme, başlatma ve değerlendirme. Bir web tasarım firmasının proje yönetimi sürecini öğrenirken, projeniz için belirli bir yönetici yada bağlantı kişisi olup olamayacağını, değişik aşamalar için bir vakit çizelgesi olup olmadığını, ilerleme raporlarını alacağınızı ve bir proje yönetim sisteminin olup olmadığını mesele.

8. İşletmeme ilişkin pazar ve rakiplerimi çözümleme etmek için ne kadar vakit ayrıldı?

Web sitenizi planlamak, başarısının sağlanması için anahtardır. Bu, web sitenizin genel işlevini, içerik yapısını, öğelerini, dağıtımını ve öteki bileşenlerini planlamaya başlamadan ilkin sektörünüzü araştırmayı ve temel bir pazar analizi yapmayı gerektirir.

9. Web sitemde kim çalışacak?

Bazı web tasarım şirketleri, yapmak istediğiniz işin kapsamına bağlı olarak, bir kişiyi yada bir ekip ekibi projenize yansıtabilir. Mesela, web sitenizde çalışan bir grafik tasarımcı, programcı ve metin yazarı olabilir. Projenizin hangi bileşenlerinin üstünde çalışacağını bilmek, projenizin iyi mi yönetileceğini idrak etmek için önemlidir.

10. Projemde çalışanların nitelikleri nedir?

Projenizde çalışan şahıs yada ekibin deneyimini bilmek önemlidir. Yaptıkları öteki web sitelerinin örneklerini sormakta, web tasarım ve geliştirme araçlarındaki uzmanlıklarını tartışmakta ve alan kişi referanslarını talep etmekte özgürsünüz.

11. Web sitemi tamamlamak ne kadar sürer?

Tipik olarak, bir internet sayfası tasarımı için geri dönüş süresi, ihtiyaç duyulan işin kapsamına ve metin benzer biçimde lüzumlu bilgilere ne kadar süratli sağladığınıza bağlıdır. Sadece, tüm içinde ne olduğu var ise firmanın projenize ne kadar vakit ayırdığını ve averaj geri dönüş süresini sormalısınız. Ek olarak, hedef tarihlerine uymazlarsa nasıl sonuçlanacağı konusunuda görüşmelisiniz.

12. Web sitem kaç sayfa olacak?

Birkaç sayfalı internet sayfaları Hakkımızda, Sık Sorulan Sorular, Bizlere Ulaşın, Gizlilik ve Koşullar Şartları benzer biçimde standart sayfalara haizdir. Olmasını istediğiniz öteki sayfaları da işin başlangıcında ne olursa olsun belirtmelisiniz.

13. Web sitem tasarımı mevzusunda isteklerimi yansıtabilecek misiniz?

İlk danışma süreciniz esnasında, bir web tasarım şirketi, işletmenize, tasvir etmek istediğiniz ton ve stile ve beğendiğiniz web tasarım stilleri türlerine ilişkin bir düşünce edinmek için size sorular sormalıdır. Bu, tasarımcıya site bileşenleri açısından aradığınız estetiğin türü hakkında düşünce verir ve yeni sitenizin amacı, hedef kitleniz ve içermesi ihtiyaç duyulan içerik hakkında stratejik data sağlar. Bir çok şirket, müşterileriyle, istedikleri internet sayfası türünü sağladıklarından güvenilir olmak için el ele çalışırlar. Her şeyden ilkin internet sayfası yaptırmak isterim diyerek yola çıkanlar için en mühim hususlardan biride budur.

14. İlk tasarımı beğenmediğimde ne olur?

Genel olarak, ilk proje anlaşmaları, sınırsız değişimler yada belirli sayıda gözden geçirme gerektirir. İlk aşamadan sonrasında tavsiye edilen renkler, tasarım yerleşimi, resimler ve yazı tipleri üstünde yeniden görüşülür, böylece son tasarımın iyi mi görüneceğine dair bir fikriniz olur. Süreci ve tasarım firmasındaki değişikliklerin politikasını gözden geçirmek önemlidir.

15. Adım atmak için benden ne istiyorsunuz?

Çoğu zaman, sitenizde istediğiniz herhangi bir fotoğraf, metin yada öteki içinde ne olduğu sağlamanız gerekir. Metnin firmanın içerik editörleri tarafınca yapılmasını seçerseniz, temel detayları sağlamanız gerekir. Kendi kopyanızı verirseniz, daha iyi arama motoru optimizasyonu yada tasarım sunumu için birkaç ince ayar gerekebilir. Durum ne olursa olsun, kopyanızda lüzumlu olan revizyonlardan ve niçin gereksinim duyulduğu mevzusunda evvelde bilgilendirilmeniz gerekir.

16. İşletmem büyüdükçe web sitem genişletilecek mi?

Web sitenizin, bilhassa de şirketiniz gelecekte yeni çıkan ürünler yada hizmetler ekleyebiliyorsa, büyümek için bir alan oluşturması önemlidir. Tasarımın ölçeklenebilirliği hakkında data alın ve tüm site tekrardan tasarımı için ödeme yapmak zorunda kalmadan yeni gezinti düğmelerinin eklenip eklenemeyeceği hakkında data edinin.

Kurumsal web sitesi nedir? iyi mi olmalıdır? öğrenmek için ilgili makalemize göz atabilirsiniz.

17. Sitem için bir logo oluşturabilir misiniz?

Doğal ki internet sayfası yaptırmak isterim sorusuna ilave edeceğiniz sorular olacaktır bunlardan biri de logo sorusudur. Bir çok internet sayfası tasarımcısı, ilk proje teklifinizin bir parçası olarak yada ek bir ücret karşılığında işiniz için bir logo oluşturabilir. Bu alandaki deneyimden data alın ve firmanın yarattığı öteki logolara bakın, grafik çekiciliğine bilhassa dikkat ederek, tarzın işin odak noktasıyla ne kadar iyi uyuştuğunu ve logonun marka kimliğini ne kadar iyi oluşturduğunu öğrenin.

18. Esasen kurulmuş bir markam var, web sitem tutarlı bir görünüm sağlıyor mu?

Yerleşik bir markaya haiz firmalar için, internet sayfası geliştirme firmasının yeni web sitenizi oluştururken marka tutarlılığını sürdürme mevzusunda deneyime haiz olduğundan güvenilir olmak istersiniz. Bu tür projelere iyi mi yaklaştıklarını ve web tasarımının mevcut pazarlama stratejilerinize uygun olmasını sağlamak için ne benzer biçimde adımlar atacağını mesele.

19. İşlerden herhangi birini dışarıdan temin edecek misiniz?

Bazı tasarım şirketleri bir projenin belirli bileşenleri için bağımsız yükleniciler kullanırlar. Bu sayede, maliyet etkin bir halde daha geniş bir hizmet yelpazesi sunabilmektedir. Dış kaynak kullanımı yapılırsa, web sitenizde çalışacak tüm bağımsız yüklenicilerin kimlik bilgilerini ve proje koordinasyonunun şirket içinde iyi mi ele alındığını mesele.

20. Hizmetlerinizi iyi mi fiyatlandırıyorsunuz?

Web tasarımının fiyatlandırma yapısı firmalar içinde farklılık gösterir, bu yüzden düz bir proje fiyatının mı yoksa saatlik oranın mı kullanıldığını mesele. Fiyatın, deneyime, uzmanlığa ve projenin kapsamına dayandığını ihmal etmeyin.Fiyatlandırma, firmanızın kalitesine ve markanıza iyi mi kıymet verdiklerini ve çevrimiçi varlığının önemini yansıtacak şekilde olmalıdır.

21. Fiyatlara neler dahildir?

Internet sayfası yaptırmak isterim fakat fiyatlarınız mevzusunda çizginizi net bir halde ifade etmelisiniz. Proje teklifi verildiğinde tam olarak neyi ödediğinizi bilmek önemlidir. Fiyatlara dahil olan kalemlerin detaylı listesini isteyin ve nelerin dahil olmadığını mesele.Mesela, bazı firmalar başlangıç projesinin fiyatına dahil olmayan barındırma yada bakım hizmeti sunmaktadır.

22. Projenin başlangıç teklifinin haricinde emek harcama için faturalama prosedürü nedir yada çıktılar üstünde mutabık kalınmıştır?

Projeniz ilerledikçe, projenin orijinal kapsamı haricinde ek hizmetler isteyebilirsiniz.Web sitenizde çalıştıktan sonrasında başka özellikler yada öğeler eklemeye karar verirseniz faturalandırmanın iyi mi işlediğini öğrenin.

23. Web sitem akıllı telefonlar, tabletler ve öteki mobil cihazlar ile uyumlu olacak mı?

Mobil internet sayfaları, çevrimiçi bir varlığı olan işletmeler için bir zorunluluktur. Web tasarım şirketinin web tasarımının mobil bileşenine iyi mi yaklaştığını öğrenin.Mesela, bir masaüstü bilgisayardan yada bir mobil cihazdan erişilip erişilmediğinden, tüm ziyaretçileri karşılamak için duyarlı bir tasarım kullanılabilir. Yada, ilk internet sayfası tasarımının bir parçası olarak ayrı bir mobil site de eklenebilir.Belirlenecek mühim unsur, web tasarım şirketinin mobil uygulamaları geliştirmedeki deneyiminin genişliğidir ve bu yaklaşımın arkasındaki mantık nedenidir.

24. Internet sayfalarına arama motoru optimizasyonu yapıyor musunuz?

Günümüzde, nerede ise tüm internet sayfaları SEO ile kodlanmış olmalıdır. Yeni bir site tasarlıyorsanız, herhangi bir mühim mesele olmadığından güvenilir olmak için üçüncü taraf bir SEO şirketinin lansman öncesinde SEO denetimi yapması iyi bir fikirdir.

25. Sitem için anahtar kelimeleri iyi mi belirleyeceksiniz?

Sitenizin her sayfasında doğru anahtar kelimelere haiz olmak, mühim bir SEO pazarlama bileşenidir. Bununla beraber, tam bir anahtar kelime emek vermesi, bir çok internet sayfası tasarımının kapsamı dışındadır. Anahtar kelimelerin iyi mi kullanılacağını düşünmek önemlidir. Hedeflerinizi karşılamak için organik arama trafiğine güveniyorsanız, üçüncü taraf bir SEO şirketinin yalnızca bir site denetimi değil, bununla birlikte bir anahtar kelime emek vermesi da yürütmesi iyi bir düşünce olur.

26. Ne tür içerik yönetim sistemi kullanıyorsunuz?

Internet sayfası yaptırmak isterim fakat sitemi iyi mi yöneteceğim? İçerik yönetim sistemi, web sitenizin içeriğini kodlama gerekmeden yönetmenizi sağlar. En avantajlı içerik yönetim sistemi, web sitenizi kendiniz güncellemeyi yada internet sayfası firmasının içinde ne olduğu entegre etmesini ve güncellemeleri sizin için yapmasını sağlar. Kullanılan sistem türünün üçüncü taraf bir sistem mi yoksa hususi olarak kendi yapısına mı haiz bulunduğunu mesele. Canlı bir içerik yönetim sistemi kullanmayı bilmiyorsanız, eğitimin sunulup sunulmadığını mesele.

27. E-ticaret hizmetleri sunuyor musunuz?

Web tasarım ve geliştirmeye ek olarak, kapsamlı bir internet sayfası tasarım şirketi, çevrimiçi satış meydana getiren işletmeler için e-ticaret hizmetleri sunmaktadır. İlerleyen aşamada e-ticaret’e geçmek isteyebilirsiniz. Çalıştığınız firmanın bu hizmeti verebiliyor olması işinize gelecektir.

28. Hangi web standartlarını ve uygulamalarını takip ediyorsunuz?

Bir web tasarım ve geliştirme şirketi tüm tasarım trendlerinde güncel olmalı ve mevcut web geliştirme standartlarını takip etmeli, böylece web siteniz tüm işletim platformlarında ve tüm tarayıcılarda çalışacaktır. Web tasarım firmasının World Wide Web Consortium (W3C) tarafınca belirlenen CSS ve HTML standartlarında güncel olup olmadığı hakkında data edinin. Site kodlamasının W3C standartlarına uygun olduğundan güvenilir olmak için davranış kodu doğrulaması yapmış olup yapmadığına güvenilir olun.

29. Sitemde ne tür bir IP adresi olacak?

Web tasarım şirketi sizin için bunu ele alıyorsa, statik bir IP adresi yerine benzersiz bir IP adresi alıp almayacağınızı mesele. Benzersiz bir IP adresi, arama motorlarında daha üst sırada yer alır ve bir çok e-posta sağlayıcısı tarafınca spam olarak kabul edilmez.

30. Alan adı kaydı sunuyor musunuz?

Internet sayfası yaptırmak isterim fakat site yapımı haricinde kalan alan adı hizmetini de veriyor musunuz? Bir internet sayfası yayınlanmadan ilkin bir isme ihtiyacı var. Bir çok tam hizmet web tasarım şirketi, alan adı kayıt işlemlerini gerçekleştirir. Siteniz için istediğiniz ismin uygun olup olmadığını, eğer sizin için kayıt edip etmeyeceğini, alan adı kaydının kaç yıl ve bu hizmeti gerçekleştirme maliyetini denetim edip etmeyeceğini firmadan sorunuz.

31. Internet sayfasını oluştururken görebilecek miyim?

Elit web tasarım firmaları, devam eden web sitenizi her bir aşamada görüntülenebilir hale getirecek, böylece tavsiyeler, değişimler yada içerik düzenlemeleri mevzusunda talepte bulunabileceksiniz.

32. Web sitemin işlevselliği, yayınlanmadan ilkin kontrol edilecek mi?

Web tasarım şirketleri, yayınlanmadan ilkin çoğu zaman yeni web tasarım işlevlerini kontrol eder. Bu kontrol aşamasının bir parçası olarak, sözdizimi hataları, çapraz tarayıcı uyumluluğu, doğru yüklenen dosyalar ve internet sayfasındaki formların, linklerin, komut dosyalarının ve öteki öğelerin işlevselliğini kontrol etmeyi içerip içermediğini belirlemelisiniz.

33. Etken sitemi güncellediğinizde kesinti yaşayacak mıyım?

Tekrardan tasarlanan site yayına hazır olduğunda, mevcut web sitenizi iyi mi etkileyebileceğini bilmek önemlidir. Herhangi bir risk var ise ve herhangi bir aksama süresinin en aza indirilebileceği durumlarda, aktarma sürecine neyin dahil olacağını mesele.

34. Web hosting hizmeti sunuyor musunuz?

Internet sayfası hizmetlerinin bir parçası olarak, web tasarım şirketleri web barındırma hizmeti sunmaktadır. Bu, web sitenizin barındırma sunucusunda bulunacağı anlamına gelir. Esasen bir web barındırma sağlayıcınız olsa bile, web tasarım firmasının hosting planları açısından ne sunduğunu sormak, ücretin benzersiz bir IP adresi, ne kadar bant genişliği, işlem gücü ve disk alanı dahil edilip edilmediğini sormak iyi bir fikirdir.

35. Toplumsal medyayı web tasarımıma entegre edecek misiniz?

Toplumsal paylaşım sitelerini web sitenize bağlamak artık internet sayfası tasarımındaki normun bir parçası. Web tasarımcısının bunu yapmış olup yapamayacağını öğrenin.Bazı web tasarım şirketleri bir adım daha ileri giderek, daha çok potansiyel alan kişi oluşturmanıza ve bu tarz şeyleri satışa dönüştürmenize destek olacak toplumsal medya entegrasyon hizmetleri sunmaktadır. Kurulum ve yönetim, blogcu erişim ve seyretme ve ölçme benzer biçimde toplumsal medya pazarlama planlarını mesele.

36. Sitem yayınlandıktan sonrasında destek hizmeti sunuyor musunuz?

Teknoloji ve trendler değiştikçe, web sitenizde ek web tasarım ve geliştirme emek harcamaları yapmak isteyebilirsiniz. Bu, içinde ne olduğu güncellemeyi yada tarayıcı değişiklikleriyle uyumluluğu güncellemeyi içerebilir. Web tasarım firmasına bakım hizmeti sunup sunmadıklarını mesele.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Google’da sıralamanızı yükseltmek için 3 yol

WordPress Hakkında Doğru Bildiğiniz Yanlışlar

WEB SİTENİZİ 2019’A HAZIRLAMAK İÇİN 5 İPUCU