Logo tasarımı yaptırmadan önce dikkat etmeniz gerekenler

 Marka logolarıyla boyanmış bir toplumda yaşıyoruz. Yeni yürümeye başlamış olan minik çocuklar bile birçok logoyu tanıyor yada bir firmanın yalnız markasına bakarak ne sattığını çıkarabiliyor. Logo tasarımı gözünüze kesinlikle kolay geliyordur.  Bizce tekrar düşünün. Kurumsal bir markanın kimliğini yalnızca bir kaç çizgide belirlemek hiç de kolay değildir. Bir logo bir firmanın ilk görünüşüdür, bir müşterinin satın alma kararlarını ve genel olarak bir ürüne yönelik tutumunu ve marka algılamasını etkileyebilir.

Peki bir logo tasarımı nda nelere dikkat etmek gerekir?

1. Logo tasarımı benzersiz olmalı ve zekice kurgulanmalı

Benzersiz bir tasarım oluşturmalısınız. Logonuza yalnızca bir endüstri simgesi atmak kolaya kaçmaktır. Daha yaratıcı olmalısınız. Bir logo tasarımı, bir markayı rakiplerinden ayırmaya destek olan bir simgedir; bundan dolayı, resmin geri kalanından sıyrılması önemlidir.

2. Logo için renk anahtardır

Markanın kimliğini hesaba kattığınızda, görünümün her yönünü düşünmeniz gerekir. Yürekli ve parlak renkler birinin dikkatini çekebilir, sadece hem de küstah görünebilir. Her renk değişik bir etkiye haizdir ve mesajınıza pozitif yönde yada negatif tesir edebilir:

Kahverengi:tarihsel, kırsal, istikrarlı

Kırmızı: enerjik, yürekli

Turuncu:güleryüzlü, yaratıcı, genç

Yeşil:organik, gelişme, öğretim.

Mor: akıllı, içsel, hatırlatıcı

Siyah: güvenilir ve kuvvetli

Beyaz:temiz,rahat,  saf

Pembe: keyifli ve seksi

Sarı:yaratıcı,güneşli,  iyimserlik

Mavi:sakin, ustalaşmış, tıbbi, güvenilir

Kaynak : https://thelogocompany.net/logo-color-choices/

3. Markayı tanıyın

Logo, belirli bir kesime ulaşmalıdır ve logo tasarımı yaparken bunu dikkate almalısınız. Evet, logo bir görseldir sadece hem de o markanızın tanıtımıdır. Marka hakkında ne düşündüğünüzü bir kenara yazın; markanın ideolojisini anımsatan görüntülere esin kaynağı olması için göz atın. Fakat daha derin anlamlardan ziyade yalnız estetikten esin almaya dikkat edin.

 

Her şeyden fazlaca, logonuzun ne anlama geldiğini bilin. Her logonun anlam ve amaçla doldurulmuş bir tür geçmişi vardır.

Dizayn trendleri hakkında güncel data edinmek yararlı olsa da, bir markanın kapsamlı kişiliğine sadık kalınması dirimsel ehemmiyet taşır.

4. Benzersiz bir isminiz mi var?

Bir firmanın kendisini yalnızca bir sembolle temsil etmeyi düşünmeden ilkin fazlaca sayıda reklam yapılması gerekir.

Markanızın bir Logotype’ı kullanıp kullanamayacağı, markanın haiz olduğu adın türüne bağlıdır. “Şirketinizin benzersiz bir adı var ise, o vakit bir logotype ile kurtulabilirsiniz. Logotype marka isminin tipografi ile çizilip logo olarak kullanılmasıdır.

5. Kolay ve esnek tutun

Kolay ve garip bir kombinasyona haiz olmak önemlidir – logonuzun garip olmasını doğal ki istersiniz, sadece birisinin oturup logonuzu çözmeye çalışmasını istemezsiniz.

Alın size iyi bir örnek, LC Waikiki logosu, rahat bir Logotype;

 

Logoların birden fazlaca cihazda ve toplumsal medyada görüleceği dijital çağda, kağıttan daha çok şey tasarlamanız gerekir. Değişik zeminlerde mükemmel görünmelidir. Logo tasarımı pek ayrıntıya dikkat etmeyi gerektirir.

6. Derhal başarı beklemeyin.

Audi; Nike; Puma; – bunlar ikonik logolar, sadece başarı göstermiş her şey benzer biçimde, bunların popülerlik kazanması fazlaca vakit aldı. Vektörlerin en güzel kombinasyonunu tasarlamış olsanız bile, logolar anında ikonik olmaz. Ürünün başarısına ve içinde bulunmuş olduğu pazara bağlıdır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Google’da sıralamanızı yükseltmek için 3 yol

WordPress Hakkında Doğru Bildiğiniz Yanlışlar

WEB SİTENİZİ 2019’A HAZIRLAMAK İÇİN 5 İPUCU